dimarts, 19 de març del 2013

Escrits al bloc

A la biblioteca


Sóc un asidu de la Biblioteca Salvador Estrem i Fa de Falset, a vegades hi vaig per llegir el diari, per agafar en préstec algun llibre, perquè hi ha una presentació d’un llibre o alguna mena d’acte cultural que organitzen. Cal dir que és un goig veure-la a vessar de gent, plena d’activitat; nens, joves, gent gran, de totes edats i de tota condició social, allí es troben, es barregen, cerquen i tenen el mateix objectiu. Ningú, veient l’activitat que hi ha, diria que la cultura està en perill.

Però el que avui vull, és comentar-vos una cosa que no sé si em passa només a mi o és freqüent en els lectors que anem a buscar llibres a la biblioteca. Resulta que últimament m’he adonat que sense voler, sense fixar-me massa en els llibres que agafo per llegir, acostumo a repetir la tria. No sé si és el títol que t’atreu, el tipus de portada (color, lletres, dibuixos, etc.) que et crida l’atenció o el nom de l’autor del mateix, no ho sé, però ara me n’adono que alguns els torno a agafar i quan arribo a casa i el començo a llegir, és aleshores que dic: “Si aquest llibre ja l’he llegit!”.

Ho he comentat a la biblioteca però no m’han sabut dir massa bé si això és freqüent o no en altres lectors asidus que llegim, moltes vegades intentant trobar coses “noves” o “rares”. Estaria bé que algú investigués el fenònem si aquest, és universal i no només una dèria meva, un principi típic d’oblidadís; el resultat podria dir molt dels lectors, de les biblioteques i dels editors.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada