dissabte, 27 d’octubre de 2012

Des del balcó

Article 3


L’EDUCACIÓ PROHIBIDA

A partir del visionat de la pel.lícula “L’educació prohibida” a la qual us aconsello que també féu, i del proper cine-fòrum que organita el Grup de Mestres del Priorat en la seva trobada anual que es celebrarà el proper dia 8 de novembre, i en la qual he de fer de moderador del debat posterior, he cregut oportú fer un seguit de referències i reflexions al voltant de la mateixa que a continuació us deixo.

El primer tema i abans de començar seria plantejar-se si l’escola educa o ensenya?  I és amb la resposta que doni cadascú que es podrà definir què volem o què seria convenient a l’escola.

A partir d’aquí comença la pel.lícula:

-         La carta que redacten els alumnes i que llegeix la directora que diu:
. Poques coses de les que passen a l’escola és important.
. Pares i mestres no ens escolten
          . Ens ensenyen a estar lluny dels altres i a competir
-         Tothom diu que és important l’educació però ningú fa res per ella.
-         Hi ha tantes escoles com realitats socials (pública-privada, excel.lència…)
-         Sembla que l’objectiu de l’escola hauria de ser aconseguir una millor qualitat de vida per a la persona i treballar per a millorar la teva comunitat.
-         El problema de l’escola és de concepte; és el sistema el que fracassa, no els alumnes.
-         L’escola esdevé un espai de tedi i avorriment. Només es vol aconseguir el desenvolupament curricular de l’alumne, l’alumne com a persona, és igual.
-         Comparar els resultats, per a què? Per mesurar el què? Si cadascú és diferent perquè tots parteixen del mateix llistó o hi han d’arribar?
-         Hi ha una gran contradicció i incoherencia entre els objectius que volem aconseguir i allò que fem per aconseguir-ho.
. democràcia- aquí mano jo
            . cooperació- competir per millor nota
           . ajudar – l’important és guanyar
           . demanem esperit crític que no acceptem quan ho és amb nosaltres
           ...
-         Per a un mestre el més fácil és fer el que sempre s’ha fet.
-         L’escola educa per formar gent dòcil, obedients als que manen, sense crítica, súbdits i útils al sistema.
-         Els continguts escolars els preparen administratius, gent que no fa classes i, per tant, no sap el què passa dins les escoles. Per això l’escola esdevé un sistema de cadena de muntatge semblant a una fàbrica o una presó.
-         Des de l’escola es pot acompanyar la creativitat dels nens i nenes o frustrar-les. Penseu que els grans pensadors i homes/dones de talent han estat grans somiadors
-         L’aprenentatge és innat a la persona; els nens i nenes aprendrien sols.


-         El nen dóna el que rep. Si eduques amb amor, rebràs amor.

P.D. Ens hem aturat al minut 35 aproximadament

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada